Nederlands
  nl
English
  en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Veelgestelde vragen

Direct naar...
Hoe bestel ik een boek bij Favervuta?
Om te kunnen bestellen moet je een account aanmaken. Dit kan je tijdens het bestelproces doen.
Ontvang ik een Track-en-Tracecode?
Je ontvangt direct nadat je betaald hebt een Track-en-Tracecode van DPD. Op de website die in de email wordt vermeld kun je opzoeken wanneer je pakket wordt bezorgd.
Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten zijn €1,95 ongeacht de omvang van de bestelling.
Wie levert de boeken?
Namens Favervuta verzendt de VU Boekhandel, gevestigd in het hoofdgebouw van de VU, de boeken. Levering gebeurt door DPD.
Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
Boeken die op voorraad liggen leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle studieboeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn duurt levering van Nederlandstalige studieboeken 2 en niet-Nederlandstalige studieboeken 3 werkdagen; uitzonderingen daargelaten.
Vragen? Mail dan naar mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl. We helpen je graag verder.
Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
Online kun je zien of je bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
Als je bestelling in je account de status 'verzonden' heeft, maar je hebt deze nog niet ontvangen, check dan allereerst de Track-en-Tracecode die je hebt ontvangen in je mailbox. Als je jouw bestelling 3 werkdagen nadat die is verzonden nog niet hebt ontvangen, dan kan je een mail sturen naar mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl.
Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je bestelnummer te vermelden in de e-mail.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met Ideal of met creditcard.

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
Je kunt online de status van je bestellingen inzien en je facturen bekijken via mijn account. Ben je jouw wachtwoord vergeten? Vraag hem online op via wachtwoord vergeten.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Je betaling via Ideal wordt direct verwerkt nadat je via de bank online hebt betaald. Je kunt zien dat je elektronisch hebt betaald door een vermelding op de factuur en een email die je ontvangt van de bank. In ons geval is dit Ogone die de betalingen van de banken en creditcards verwerkt.

Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
Je kunt eenvoudig een kopie downloaden via mijn account.

Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
Je kunt de factuur niet zelf (online) wijzigen. Als je een aangepaste factuur wilt, kan je contact opnemen via email.

Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
We streven ernaar om retourneringen en annuleringen zo snel mogelijk terug te storten. Als je na een week nog niets heeft ontvangen, dan kan je mailen onder vermelding van uw naam en de titel van het boek:
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Je kan tijdens het bestelproces je bestelling annuleren. Verwijder daartoe de boeken uit je winkelwagen. Heb je al betaald en wil je toch annuleren? Neem in dit geval contact op met de VU Boekhandel. Vermeld in de communicatie graag je bestelgegevens.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
Als jouw bestelling ondanks een annulering toch is geleverd, dan was de bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dit geval contact op via email. Vermeld in de communicatie graag de bestelgegevens.
Email: mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl
Retourneren
Onbeschadigde boeken kunt u volgens artikel 6, 7 en 8 van onze Leveringsvoorwaarden retourneren. De koper heeft bij de wet Koop op Afstand de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de goederen aan de overeenkomst voldoen. Indien dit niet het geval is, dient de koper binnen tien werkdagen na ontvangst de verkoper schriftelijk of per e-mail op de hoogte te stellen. Indien is aangetoond dat de goederen niet aan de overeenkomst voldoen, heeft Favervuta de keuze de betreffende producten na retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

Als je een boek retour wilt sturen, moet je de aankoopbon (een kopie) meesturen met de zending.

Kan ik een boek ook bij Favervuta retourneren?
Ja, dat kan door het boek terug te sturen maar makkelijker is door naar de VU Boekhandel te gaan. Neem bij je bezoek aan de winkel je aankoopbon mee en vermeld duidelijk dat het een aankoop betreft via: Favervuta . Je moet aan de hierboven genoemde voorwaarden voldoen om een boek te morgen retourneren.

Welke studieboeken mag ik NOOIT retourneren?
Uitgezonderd technische defecten worden boeken die ingeseald verkocht zijn (van plastic verpakking voorzien) en niet meer ingeseald zijn NIET retour genomen.
Boeken die voorzien zijn van een code worden nooit retour genomen!
Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd indien de goederen onbeschadigd zijn.

Wie betaalt de retourkosten?
De kosten voor deze retourzendingen zijn voor rekening van de koper.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Favervuta niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een Track-en-Tracecode.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik een bestelling retourneer?
Als je retourzending aan bovenstaande voorwaarden voldoet, krijg je het aankoopbedrag terug op je bankrekening. Als je een boek in de winkel komt ruilen, ontvang je contant geld. Studieboeken worden ALLEEN na overleg met en na toestemming van een medewerker van de VU Boekhandel in opdracht van Favervuta geruild.

Let op! Studieboeken worden NOOIT retour genomen in de laatste week voor het tentamen en als de periode is afgelopen.

Ik heb een studieboek gekocht, maar ik ga stoppen met mijn studie. Kan ik het studieboek terugbrengen?
Je kunt studieboeken alleen terugbrengen als je kunt aantonen dat je stopt met je studie. Neem je aankoopbon(nen) mee naar de VU Boekhandel en zeg duidelijk dat je gekocht hebt via Favervuta. De boeken moeten in perfecte staat zijn. De VU Boekhandel brengt namens Favervuta 20% retourkosten in rekening.
Heb ik bij Favervuta garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die u via de website van Favervuta koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als je een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij je graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het aankoopbedrag terugbetalen.

Ik heb boeken besteld bij Favervuta, maar deze zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?
Je hebt het recht om beschadigde boeken die je bij Favervuta hebt gekocht binnen 14 dagen te retourneren. Je kunt het boek terugsturen via de post.
Hoe moet ik een account aanmaken?
Tijdens het bestelproces voer je jouw adresgegevens in en kies je de leveringsmethode. Je kunt daarna jouw gegevens inzien en wijzigen via mijn account.
De volgende keer dat je bestelt kun je ook wijzigingen aanbrengen in het afleveradres en in het factuuradres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Via mijn account op de website kan je eenvoudig je wachtwoord opvragen. Na ingave van jouw emailadres ontvang je een wachtwoord-reset-link per e-mail.

Ik ben verhuisd, waar kan ik dit doorgeven?
Je kunt de volgende keer dat je bestelt je gegevens wijzigen of direct via mijn account. Wil je jouw boek ergens anders afgeleverd hebben dan op het adres dat je opgaf bij je bestelling? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag jouw bestelgegevens.

Ik heb een ander e-mailadres, waar kan ik dit doorgeven?
Je kunt de volgende keer dat je bestelt je gegevens wijzigen of direct via mijn account. Wil je niets bestellen en vind je het makkelijker dat wij het aanpassen? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag dat het gaat om een bestelling via Favervuta.

Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
Je ontvangt de boeken op het adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling. Is dit niet adres niet juist? Neem in dit geval contact op via email: Vermeld in de communicatie graag dat het om een bestelling via Favervuta.
Waar kan ik mijn studieboeken kopen?
Studieboeken op deze website van Favervuta kan je online hier kopen. Ook kun je op vertoon van je lidmaatschap in de winkel van de VU Boekhandel boeken met korting kopen. Door de unieke laagste-prijs-garantie die Favervuta biedt kun je jouw studieboeken nergens goedkoper krijgen!

Laagste-prijs-garantie
Je kunt de studieboeken die Favervuta levert nergens in Nederland goedkoper vinden. Je krijgt als lid een laagste-prijs-garantie! Kun je het studieboek bij een reguliere Nederlandse webwinkel (ook Bol.com!) goedkoper kopen? Dan krijg je het verschil retour. Bewaar je factuur en vraag het verschil terug bij je bezoek aan de VU Boekhandel. Let op: deze garantie geldt alleen in de aanloop van en tijdens de periode dat je het studieboek nodig hebt.
Kan ik zien welke studieboeken Favervuta op voorraad heeft?
Je kunt op onze website niet zien welke boeken op voorraad zijn. Vuistregel is dat alle studieboeken voor de huidige en komende periode als je ze online bestelt de volgende werkdag geleverd kunnen worden. Wil je het toch helemaal zeker weten? Mail naar: mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl en ontvang dezelfde werkdag nog een antwoord.

Ik heb een studieboek nodig en het vak is al begonnen, maar het boek is niet op voorraad. Wat nu?
Incidenteel kan gebeuren dat er enige vertraging optreedt bij het leveren van studieboeken. Wij doen er alles aan om de verplichte studieboeken zo snel mogelijk op voorraad te hebben. Meestel geldt: heb jij het niet dan hebben de anderen het ook niet. Wij doen onze uiterste beste iedereen zo snel mogelijk het boek te leveren. Bij problemen informeren we de docent.

Ik heb een studieboek gekocht, maar ik wil stoppen met het vak. Kan ik het boek nog terugbrengen?
Je kunt studieboeken in uitzonderlijke gevallen terugbrengen in overleg met een medewerker van de VU Boekhandel. Vermeld direct dat het gaat om een bestelling via Favervuta

Ik ga een vak volgen, maar kan dit niet terugvinden op de website van Favervuta. Wat moet ik nu doen?
Bij sommige vakken worden geen boeken voorgeschreven. Die vakken staan dan ook niet op online. Het kan natuurlijk zijn dat een vak er niet opstaat en er wel een boek nodig is. Wij horen die vergissing graag via: mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl.

Ik wil graag al mijn studieboeken in een keer kopen, kan dat?
Je kunt voor het hele jaar studieboeken kopen, maar wij raden het sterk af. Het is niet alleen duur, maar je neemt dan ook een risico. Soms treden er namelijk wijzigingen op in de voorgeschreven literatuur, of verschijnen er nieuwe edities van boeken. Dit kan dan betekenen dat je het verkeerde boek hebt gekocht, of dat je een boek hebt gekocht dat je helemaal niet nodig hebt. Bestel je boeken per periode, dan zit je altijd goed!

Ik heb een syllabus nodig, kan ik die bij Favervuta kopen?
Favervuta verkoopt geen syllabi. Deze syllabi en readers worden besteld door de docenten of de coördinatoren van een vak. Zij geven door aan de drukker hoeveel syllabi er gedrukt moeten worden. Syllabi zijn alleen verkrijgbaar bij de VU Boekhandel.

Ik heb gehoord dat een syllabus op is. Kan ik via de Favervuta nieuwe syllabi bestellen?
Favervuta kan geen syllabi bestellen. Docenten of coördinatoren geven aan de drukker door hoeveel syllabi of readers er moeten komen. Wij geven, als er veel klachten zijn het wel door aan docenten, coördinatoren of de VU Boekhandel als een syllabus op is. Maar je kunt het beste zelf even contact opnemen met de docent om te vragen of er een passende oplossing is en of er nog een nieuwe hoeveelheid syllabi gedrukt zal worden.

Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van Favervuta?
Als je lid bent van Favervuta, krijg je zeer hoge korting op je studieboeken.

Korting op Nederlandstalige studieboeken
Voordat een periode begint ontvang je bij een online bestelling 10 procent korting op Nederlandstalige titels bij bestelling via Favervuta. Dat heeft te maken met Nederlandse wetgeving. Je ontvangt deze korting alleen in de periode die online bij de titels staat vermeld. Als de periode is begonnen ontvang je online 5 procent korting bij aankoop van 2 verschillende Nederlandstalige boeken bij een studievereniging. Dat laatste geldt ook bij aankoop in de VU Boekhandel als Favervuta-lid

Korting op Engelstalige boeken
Engelstalige (studie)boeken zijn altijd supervoordelig als je lid bent van Favervuta. Let ook op de laagste-prijs-garantie die geldt voor jou als lid van Favervuta. Zo betaal je altijd de laagste prijs voor buitenlandse boeken.

Waar kan ik lid worden van Favervuta?
Word lid van Favervuta tijdens het bestellen! Dat is eenvoudig aan te klikken. Met je eerste bestelling heb je het lidmaatschapsgeld er meestal al uit!. Ook in de VU Boekhandel kun je direct lid worden. Vul het formulier in dat bij de kassa ligt. Natuurlijk kun je ook even langskomen bij Favervuta.

Krijg ik ook korting op studieboeken die ik in de VU Boekhandel koop als ik lid ben van een studievereniging?
Als je lid bent van een studievereniging, krijg je een sticker op je collegekaart. Daardoor mag je van alle studieverenigingen je studieboeken ook in de VU Boekhandel kopen, met korting. Je moet dan wel je sticker laten zien bij de kassa.
Verkoopt Favervuta tweedehands studieboeken?
Tweedehands boeken worden via deze website verkocht aan leden van Favervuta.

Kan ik mijn studieboeken verkopen via Favervuta?
Je kunt je studieboeken die je niet meer nodig hebt aanbieden ter verkoop. Kijk hiervoor op deze site onder 'Tweedehands'. Het is eenvoudig en je ontvangt direct geld als je boek is verkocht.

Welke prijs betaal ik voor een tweedehands boek?
Dat verschilt per boek. Bij het bestellen kun je kiezen uit 'gebruikt' en ‘intensief gebruikt'. In het laatste geval betaal je nog minder, maar dan zijn er wel meer markeringen aanwezig in het boek.
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
Welkom bij Favervuta